1 | opprinnelige versjon |
Hei.
Touraner fra 07 og frem, er gode biler.
Ingen rust-problemer,som 04,05 dessverre har sliti med.
DPF-filteret må man ta hensyn til, iforhold til at man burde unngå små-kjøring, da dette gjør at filteret blir tett. Ikke noe problem å få brent opp sotartiklene, men kjedelig hvis dette ofte oppstår.
Kan også være noe problem med bi-xenon systemet - da gjelder det føleren.
Leasingbiler, er som leiebiler hos en forhandler - man tar mindre hensyn når bilen ikke er sin egen,dessverre;-/ .. det kan være små-riper, bulker, røyking i bil osv .. så ta med deg pussekinnet,hvis bilen er våt,og se nøye gjennom lakken ;-) .. anb. åsså å sjekke om bilen er karroseriskadet - f.eks hos forhandlers system, eller en sjekk hos NAF.
Du har en service på 60.000km - denne er kostbar, isåfall hvis det er DSG-automatkasse. Her er det skifte av gir-olje ...og dette koster:-/ .. Iallefall MER hos merkeforhandler, enn andre.
Har selv en Touran - 07, varebil - 170 hk 2.0 TDI med DSG - nydelig bil - god annenhåndsverdi, og lett å selge;)
Sjekk alle felgene - ofte felgene som er pakket inn er skadet - så vær nøye med sjekken;)
105-hesteren er grei nok - avhenger også hva du bruker varerommet til;) ... hadde nok anb. 140 hk, men du kan jo da heller chippe 109-hesteren;)
Touran anb - men vær nøye med leasing - prøv heller Touran hos forhandler, som er "privat-kjørt";)
Lykke til:)