Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei, jeg heter ikke Benny og jeg jobber ikke i Broom, men jeg kan kanskje hjelpe deg i vurderingen av bilen.

Jeg har kjørt Rexton 270 xdi 07\' mod. fra 75 000km - 111 000 km nå i løpet av 2 år. Akkurat nå går jeg med tanker om nyere bil pga. av at jeg ønsker meg enda mer \"hardcore\" 4x4, og fordi vi ønsker en bil med 5 års garanti. I den forbindelse har jeg langturtestet nye Landcruiser, og jeg har testet Discovery 4 og siste modell av Pajero på korte turer hos forhandler. Dette var en vekker for meg. Alle de nevnte bilene har bedre 4x4 i form av muligheter til å sperre differensialen og/eller bakakselen. Det siste tilbyr kun Pajero som standard. Min vurdering av bilene forøvrig er at Rexton hevder seg svært bra. Pajero er så til de grader traktor at vi hadde mest lyst til å hoppe over prøveturen når vi hørte motoren på tomgang. Nye Landcruiser er uten tvil en flott og dyr!!! bil, men jeg ble overrasket over hvor kultivert og samstemt motor og automatkasse er på Rexton i sammenligning med Landcruiser. Av alle nevnte mener jeg Discovery 4 var overlegent komfortabel. Faktisk en klasse over. Så spørs det hvordan det er med kvaliteten da?

Rexton 2 eller XVT (sistnevnte har jeg forøvrig ikke kjørt) er ikke akkurat nye biler lenger, sammenlignet med nevnte konkurrenter, men de hevder seg etter min oppfatning likevel bra. Kvalitetsmessig er min erfaring at bilene er solide, men det er relativt korte serviceintervaller (15 000 km).

Prisdifferansene mellom Rexton og konkurrentene er etter min mening så stor at man burde kunne forvente mer av konkurrentene enn det de tilbyr. Jeg vurderer derfor å beholde Rexton, og heller ettermontere diff-sperre for de få anledningene jeg har behovet. Dette er imidlertid ingen problemstilling for XVT som har konstant 4x4.

Tidligere er det snakket om problemer med deletilgang. Dette har jeg ikke opplevd.

Lykke til med valget!